• Õunad aiapostil
  • Kontakt
  • Õunad aiapostil
  • Kontakt
INTERNET JA TURUNDUSMida olen õppinud internetis turundades ja müües
Start up . turundus

Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel

On 2. Jun 2018 by Kairi NM

Uurisin oma magistritöö raames idufirmade enneaegset skaleerumist, mis on valdkonna spetsialistide poolt (nt Blank, Ries, Furr, Patel, Graham jt) käsitlemist leidnud alles viimase seitsme aasta jooksul ning oli seni akadeemilise uurimisteemana ekspluateerimata. Uurimistöö käigus ilmnes, et enneaegset skaleerumist saab täheldada kõikide ebaõnnestunud idufirmade ning mitmede kasvufaasis olevate idufirmade tegutsemisajaloos. Uurimistöö praktiline väljund on töö käigus loodud enneaegse skaleerumise tunnuste ning vältimise tabel ning cross-case võrdlev analüüsi tabel, mis võiksid olla alustavale idufirmale väärtuslik infoallikas tegevuste planeerimisel. Töö analüüs põhineb 18. intervjuul – proportsionaalselt ebaõnnestunud, edukad ning investeerimisfondide ja kiirendite esindajad. Ilmnes, et ebaõnnestumispõhjustest ning tehtud vigadest ei soovita alati avalikult rääkida – 4 ebaõnnestunud idufirmat soovisid jääda töö raames anonüümseks.

Magistritöö avalikustatakse TTÜ digikogus juulikuu jooksul, kuid juba praegu saab sellega tutvuda siin: Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel. Magistritöö, Kairi Niinepuu-Mark (2018)

Tänan valimis osalenud intervjueeritavaid:

Juhan Aasaru, Raoul Järvis, Martin Villig, Norris Koppel, Allan Martinson, Rainer Sternfeld, Martin Rand, Rando Rannus, Rain Rannu, Heidi Kakko, Herty Tammo, Ivo Remmelg, Sven Illing ning 4 idufirma asutajat, kes soovisid jääda töö raames anonüümseks.

Kaitsmine toimus 01.06.2018, hinnati kaitsmiskomisjoni pool “suurepäraseks”, mis tõi mulle TTÜ magistrikraadi cum laude (keskmine hinne 4,767)

Retsensent Rein Riisalu hinnang töö sisule:

Teoreetilised/empiirilised lähtekohad: Teoreetiline käsitlus on töö tugevuseks ning autor veenab, et on piisava hulga asja- ja ajakohaste allikatega tööd teinud töö teoreetilise raamistiku fikseerimiseks. Põhimõisted on üldjuhul korrektselt defineeritud (erandiks on idufirmade ökosüsteemi mõiste mittedefineerimine kui p 2.
keskne termin) ning avatud ja muu taustsüsteemiga seostatud.

Uurimismeetodid ja andmed: Autor on valinud kvalitatiivse meetodi empiirilise uuringu läbiviimiseks. Meetodi valik on põhjendatud. Kiitust väärib uuringu metoodika arendamine autori iseseisva tööna teooria baasilt (lk 21 ja lisa 2); magistritöö ei eelda autorilt sellel tasemel panust. Autori metoodika ei ole küll
valideeritud, kuid on retsensendi hinnangul piisavalt korrektne enneaegse skaleerumise
korrektseks mõõtmiseks. Töö kõige suurem väärtus seisneb 18 intervjuu läbiviimises ja tulemuste analüüsis. Ilmselge ja märkimisväärne on siin magistrandi isiklik panus.

Uurimisprobleemi lahendamine/Uurimistöö analüütiline kvaliteetTöö analüütiline kvaliteet on kõrge. Autor on koostanud intervjuude transkriptsioonid, kasutanud kategoriseerimist tuginedes töö teoreetilisele osale, viinud läbi cross-case analüüsi, koostanud sildipilve (sõnapilve). Tulemused on seostatud teoreetiliste lähtekohtadega. Tehes kontekstuaalseid eeldusi töö eesmärgi osas (vt retsensiooni p 1), võib tõdeda, et töö tulemused on vastavuses töö eesmärgiga ja
uurimisküsimused said vastatud.

Juhendaja Mait Rungi, PhD hinnang:

Kirjanduse ülevaade sisaldab andmeid ülevaatlikult nii olukorra kohta maailmas kui ka kohaliku olukorra kirjeldust;
Selged valimi valiku kriteeriumid;
Valimisse suudeti kaasata ebaõnnestunud iduettevõtteid, mis on olemuselt tundlik teema ja raske kaasata;
Vastavalt uurimistöö heale tavale lähtuti töö teemale neutraalselt, poolstruktureeritud intervjuude käigus ei suunatud vastajaid turundusteemadele vaid anti vastajale võimalust tuua välja kõiki teemasid, sh. turundust;
Töö tulemusi on rikastatud intervjueeritavate tsitaatidega;

Analüüs on seotud varasema kirjandusega;
Head lisad (võrdlev cross-case analüüs);
Teema edasiarenduse olemasolu.

 

 

 

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Otsi

Recent Posts

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil

Recent Comments

  • Henri Sei on Internetiturundus olgu FUN
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan on Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Archives

Categories

  • müük (52)
  • Start up (35)
  • turundus (58)

Recent Posts

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil
  • Kas 2016. aastal saab meile osaks EL-i ühtne digitaalne turg
  • GoPro INC Strateegiline audit/ Strategic Audit for Go Pro Inc.

Värskemad kommentaarid

  • Henri Sei on Internetiturundus olgu FUN
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan on Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Kairi Niinepuu on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Tags

areng BeWise brändi identiteet brändi juhtimine EBS edu ettevõtlus ferrari innovatiivsus innovatsioon internet internetipõlvkond internetiturundus kampaania kommunikatsioon konkurents koondamine majanduskriis motiveerimine müügijuhtimine müügi planeerimine müük Qminder reklaam startup teenindus telemarketing tesla turundus turunduskanalid veebileht veebimajutus viirusturundus

Copyright INTERNET JA TURUNDUS 2025 | Development by Mooncat Consulting OÜ