Ma ei ole kunagi käinud ühelgi tasulisel müügikoolitusel. Sellepärast, et saadaolevate materjalidega tutvudes järeldan, et pakutavad müügikoolitused on kõik suhteliselt sarnased: need baseeruvad kuivadel praktilistel näidetel: kliendiga kohtudes seisa nii…, kui klient ütleb “ei”, siis käitu nii.., kui ta ikka ütleb “ei”, siis ütle nii või nii.. või kui klient ütleb sulle ikkagi “ei”, siis helista uuesti selle aja pärast ja ütle nii või nii… ja kui asud helistama, siis järgi sellist lausete ning tegevuste hierariat jnejne.
Iga “kiiksuga” inimene teab, et sellised koolitused on suunatud klienditeenindajatele või sekretäridele.
Kuna kiiksuga inimesi ei ole palju, siis ilmselt on sellistel koolitustel oma tarbijaskond ja eks nad mingit kasutegurit siiski annavad.
Ma usun, et kiiksuga inimene mõjub oma kliendile ennekõike ise- tema olemus, hoiak, suhtumine – klienti, ettevõttesse ja tootesse mida ta esindab. Kuid ennekõike müüb inimene iseennast – “kiiksuga” inimene erineb neil koolitustel käivatest selles poolest, et ta “klikib” kameeleonina IGA kliendiga.
Lisa kommentaar