Neil päevil on liikvele lastud filigraanne viirusturunduskampaania.
Teadupärast toimib viirusturundus parimal viisil, kui tegu on täiesti pöörase enneolematu kiiksuga pakkumisega. Sellise infoga, mis levib kulutulena läbi Skype ning MSN rakenduste, mida edastatakse e-posti, telefoni teel, millest räägitakse tööle minnes ning töölt tulles autos, bussis, trammis ning mis sinuni järgmisel päeval jõuab samal teel, mille kaudu sina juba olid info edastanud.
Selline uudis läheb liikvele sihtrühma väikesest osast, kes teavad, keda selline uudis huvitada võiks. Iga sihtrühma liige levitab seda omakorda edasi, tekib diskussioon, esimesed katsetajad, kogemuse jagajad; aga ka skeptikute kriitika, umbusk ning kahtlus, mis tekitab omakorda teise rühma, skeptikute rühma, kus omakorda tekib diskussioon, katsetajad, uurijad.
Suurim teene info levikule on just skeptikutel, kes kutsuvad sihtrühma arutelule ning kes on suurimad info uurijad ning pakkumise proovilepanijad. Mida lühema aja jooksul kampaania kehtib seda kiiremini info levib. Nädalase kampaaniaga viiruseturundus oma eesmärki ei pruugi kanda – info ei liigu erakanaleid pidi nii kiiresti ja paljude silmapaarideni.
Mis siis on tekitanud sellise infomüra, liigub läbi suhtlusvõrgustike ning teiste kanalite, on foorumites ning blogides liikvele läinud?
Selline, esmalt uskumatuna näiv pakkumine on liikvele lasknud Eestis ainulaadset teenust – kõigi ettevõtte tarkvaralisi vajadusi katva ühtset keskkonda pakkuva Eesti Start-up ettevõtte poolt.
Taustast niipalju, et kuna ettevõtte põhitegevusala, nagu märgitud, on tarkvararent – alates MS toodetest kuni kõikvõimalike tasuta tarkvaratoodeteni, siis see pöörane pakkumine puudutab veebimajutust, mille saab juulikuu jooksul tellides vähem kui 3 krooni eest kuus järgmised kolm aastat.
On ilmselge, et veebimajutus ei ole see pool, mis äri loomisele aluse pani.
Eesti veebimajutust pakkuvad ettevõtted hiilgavad oluliselt suuremate teenusehindadega – ZONE.ee võtab peamise koore – 99 krooni kuu eest tasuvad lõviosa Eesti ettevõtetest. Põhjus, miks Eesti veebmajutused nii kõrget hinda pakuvad on ilmselt selles, et teenuseostjaid Eestis ei ole niipalju, et maht võimaldaks hinnad muu maailmaga konkurentsi viia. Peamine põhjus on aga, et omamata lisateenuseid on võimalik selliste hindadega VÄGA korralik kasum kätte saada; ka masu ajal.
Ettevõtte veebisaidile minnes seda sooduspakkumist ei näe – ainus viis pakkumise mikrosaidile jõudmiseks on tuttava lingiviide; lisaks veebimajutusele saab tellija valida kas WordPressi või Dupral rakenduse, millega oma domeen siduda.
Pöörase viirusturunduse kampaaniaga kaasnevad ka võimalikud ohud. Näiteks, kuna antud ettevõtmine on tõepoolest pöörane ja võistleb kümnete teiste vaid veebimajutust pakkuvate ettevõtmistega, siis selline ülisoodne pakkumine tekitab küsimuse: milles peitub konks?
Telekommunikatsiooni firmade sooduspakkumised toovad reeglina kaasa ka “kuldsed käerauad”, kus klient on aheldatud teenusepakkuja külge teatud ajaks, ning lisaks omab leping veel muid kitsendavaid ning mitte just kliendisõbralikke sätteid.Turul aga liigub ka selliseid pakkumisi, mis on konkusuta. Nagu ülalmainitud pakkumine, mida ei ole pritsitud avalikku meediasse.
Pidevad sooduspakkumised enam viiruseturundusideed ei kanna;
Kui pidada silmas Folderburgi kampaaniat, siis ei ütleks, et seal konksu pole. Liitusin ja seal on üsna suur KONKS. Kahjuks see kampaaniapakkumise lehelt üldse välja ei tule. Hinnakirjast loeb selle ridade vahelt välja ainult piisavalt tehnilist poolt valdav inimene. Olen sel teemal neile ka tagasisidet andnud ja nad pidid selle üle mõtlema. Osaliselt algaja värk ja on üritanud oma teenust tavapärasest teistmoodi üles ehitada, mistõttu tekkis teatav segadus.
Kindlasti ei saa oodata selliselt sooduspakkumiselt kõiki tehnilisi võimalusi maksimaalses mahus. Midagi peab jääma ka tasuliste pakettide sisusse. Mina ei tellinud ka seda kampaaniapakkumist, vaid võtsin hoopis ühe tasulise paketi, mis siiski oma hinnalt on madalam, kuid võimalustelt oluliselt suurem, kui konkurendid pakuvad.
Mida mõtled algaja värgi kohta? Nende tehniline lahendus on vingem, mida kuuldavasti Microsoftki pole suutnud üles ehitada veel. Eripära ning oma erinev kiiks ongi massile esialgu raskesti söödav, kuid tekitab elevust, kommunikatsiooni ning arutelu, mida tavaline teenus tekitada ei suuda. Eristu või Sure, ütles selle kohta.
Konks selles, et kui enamikel teenusepakkujatel domeen/alamdomeen võrdub veebisait ehk kui on lubatud 10 alamdomeeni, siis see tähendab, et saabki teha 10 alamsaiti (so lisaks http://www.firma.ee‘le ka foorum.firma.ee, pood.firma.ee, intranet.firma.ee jne). Folderburgil on mistahes paketis ainult 1 veebisait ning lisa-veebisaidi eest tuleks maksta ja mitte vähe, mis teeb selle teenuse konkurentidest lõppkokkuvõttes kallimaks. See kehtib nii kampaaniapakkumise kui ka tavaliste hinnakirja asjade juures.
Selle üldlevinud printsiibi neile tutvustamine tekitas neis üllatusmomendi, misjärel sain kirja, et andsin neile väga kasulikku tagasisidet ning nad nüüd võtavad veidi aega otsustamiseks, mida oma paketimajanduses nende veebisaitide poolega teha.
Kui praeguste FB pakkumiste analoog tuua automaailmast… Pakutakse ülisoodsalt autot, mis võtab nt ülivähe kütet (nt 3 liitrit/100km). Kui aga ostma lähed, siis selgub, et ülivähe võtab auto kütet siis, kui veel sinna sisse osta miski nt 50 000 EEK maksev jubin ja rattad peaks ka teistsuguste vastu välja vahetama.
Praegu nad reklaamivad ka, et saab nt 30 alamdomeeni teha, kuid selle teadmisega pole midagi peale hakata, kui just 30 täiendavat veebisaiti neilt lisaks ei osta 75EEK/kuu per veebisait.
Vanasti nimetati seda petmiseks või ebaausaks/eksitavaks kauplemisvõtteks – nad ise seda pole nii mõelnud ja ongi seetõttu kergelt paanikas.
Aivar, aitäh sulle kommenteerimast. Sina oledki üks hea näide, kuidas teadlik klient saab ettevõttel teenust parendada aidata: uurides teenust ning pakkudes välja lahendusi, võimalusi, et asja veelgi paremaks muuta. Vaatlen seda teemat ka veel; usun, et alustaval ettevõttel on kergem esmase tagasiside konstruktiivsel käsitlemisel paindlik olla ning klientide märkustele reageerida. Zone ei kuule juba ammu, mida klient räägib v soovib – so ka arusaadav suurte mahtude juures, kus erandeid ei ole. Tänud sulle igaljuhul info ja aja eest 🙂