• Õunad aiapostil
  • Kontakt
  • Õunad aiapostil
  • Kontakt
INTERNET JA TURUNDUSMida olen õppinud internetis turundades ja müües
müük . Start up . turundus

Mida ma õppisin oma esimesest ärist

On 4. Oct 2012 by Kairi NM

Minu jaoks olulisemad õppetunnid on järgmised:

* Omaniku (laiem) vaade äritegevusele. Kui sul on päris oma äri avanevad piltlikult öeldes kõik su seitse meelt ning sa käid ringi kui radar – kuidas ja läbi milliste kanalite teenida rohkem raha, kuidas ja milliste hankijate või partneritega saada paremaid tingimusi.

* Lepingutingimused annavad tohutu efekti. On väga suur vahe, millised on arvete tasumistähtajad hankijatele, kas tooteid on võimalik vahendada realisatsiooniga, kas müümata tooteid on võimalik tagasi anda ja vahetada jne. Küsi ja sulle antakse. Jalutasin nii mõnegi tootja juurest ära sõnadega, et olen nende ainus realisatsiooni klient. Mõistagi on sellised lepingutingimused ärisaladus, see võib olla tohutu konkurentsieelis.

* laienemine ja äri kasvatamine peab olema pidev, ka stabiilne seisak on tagasiminek. Äri on nagu näljane pääsuke (või koer, kuidas kellegile), kellele peab hankima uusi palasid üha kiiremini ja kiiremini. Mida suuremaks kasvab äri, seda suuremad on kulutused ja seda ahtamaks muutuvad esialgselt väljaotsitud ja töötatud lahendused – sellel karusellil pole Hold nuppu ja on kaks varianti – kas tuled sealt maha või paned täiel kiirusel edasi. Pärast esimest tegevusaastat tajusin, et ilma investeeringuteta äri ei kasva, puudub perspektiiv.

* kui sa palkad töötajaid, siis sa pead olema ka hea psühholoog ja oskama vaadata oma äri ka töövõtja silme läbi, keda sinu varasemad ja tulevased pingutused eriti ei pruugi huvitada ning kes kindlasti ei pruugi olla armunud sinu ärisse. Kui sa leiad inimese, kes on sinu äri valdkonna fänn ja on emotsionaalselt seotud, siis on see Jackpot.

* esimestesse äridesse ollakse ilmselt alati ka isiklikult armunud. Aga äri ja emotsioonid ei sobi ilmselt alati kokku. Siia juurde kuulub see õppetund, et kui oled jõudnud ristteele aga säde on kadunud, siis võib lahtilaskmine olla su enda arengu ja heaolu tarvis kõige parem lahendus. Pigem müüa äri õigel ajal maha kui lõpetada viimases agoonias pankrotiga.

* oma äri arendades võib muutuda erakordselt loovaks ning suurim nauding on võimalus ka oma äkkideid ellu viia ja katsetada.

* kui sul on nö paikne äri (kauplus/teeninduspunkt vms), siis on seda mõtet teha vaid piisavalt suure tarbijaskonnaga piirkonnas. Mis käibe ja kasumi vahe võib olla rämpstoidu müüjal mõnel Hiina tänavateristmikul ning ükskõik millise Eesti väikelinna keskmes sarnast toodet müües..?

* äri tähendab numbreid. Kui oleksin oma äriplaanis käibe ja kasumiprognoose realistlikumalt kujutanud, siis ma seda äri poleks alustanud. Kuid oleksin jäänud ilma ka hindamatust kogemusest.
Kui sa alles alustad oma esimeste äridega, ära püüa kramplikult teha Kõike Õigesti ning ära satu koolituste ja mentordamiste lõpmatult keerlevasse rattasse. Sul tekib tunne, et sa ei tea kunagi piisavalt ja ikka on asju, mis on arusaamatud. Sa ei saagi kõike kunagi teoorias selgeks.

Unusta koolitused ja mentorid mõneks ajaks ja hakka tegutsema. Mentorid ei pruugi olla targemad sinust, kes sa oma äri, valdkonda, hetkeolukorda, kliente jne nii vahetult ja lähedalt tead. Käi kaarega mööda neist nõuandjatest, kes kindlas kõneviisis väidavad, et midagi “pole mõtet teha”, “ei toimi”, “ei saa” jne. Hea mentor ei anna vastuseid vaid motiveerib sind otsima õigeid küsimusi, mida küsida oma klientidelt. Maailma muutvaid tegevusi teevad need, kes ei tea, et neid teha pole võimalik.

* märka oma äri alguse legendi või lugu, mida koos toodete-teenustega kliendile müüa ja temas äratundmist tekitada.

* ettevõtlus on elustiil. Kõikjal, kus näed viga laita, seal on ettevõtlusvõimalus. Aga kõigele ei saa JAH öelda. Ettevõtlus tähendab stressi ning pinget. Seda tasandab asjaolu, kui su ettevõtlus on mingis aspektis seotud sinu isiklike hobide ja huvidega.

*last but not least – peab õppima teadlikult puhkama ning end igapäevasest ettevõtlustegevustest välja lülitama. Mina seda oma varastes 20-tes märgata ning õppida ei osanud. Väidan, et selline võime iseloomustab kõiki teadaolevaid edukaid ettevõtjaid.

Tekkis küsimusi või soovid arutleda oma äriidee, ettevõtluse, koostöö üle? Mu Skype id on: kairiniine

 

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Otsi

Recent Posts

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil

Recent Comments

  • Henri Sei on Internetiturundus olgu FUN
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan on Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Archives

Categories

  • müük (52)
  • Start up (35)
  • turundus (58)

Recent Posts

  • Enneaegne skaleerumine Eesti tehnoloogiavaldkonna idufirmade näitel
  • Ferrari brändi juhtimine
  • Mis juhtub, kui hea toote varjutab kehv turundus
  • Miks traditsioonilised CRM tarkvarad välja surevad
  • Kuidas tõsta konversiooni A/B testimise abil
  • Kas 2016. aastal saab meile osaks EL-i ühtne digitaalne turg
  • GoPro INC Strateegiline audit/ Strategic Audit for Go Pro Inc.

Värskemad kommentaarid

  • Henri Sei on Internetiturundus olgu FUN
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • Grete on südamest südamesse töötab paremini
  • kristjan on Veebisaidi kvaliteedi ning hinna kääridest
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Kairi Niinepuu on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem
  • Rainer on Kinnikiilunud müügiosakondade probleem

Tags

areng BeWise brändi identiteet brändi juhtimine EBS edu ettevõtlus ferrari innovatiivsus innovatsioon internet internetipõlvkond internetiturundus kampaania kommunikatsioon konkurents koondamine majanduskriis motiveerimine müügijuhtimine müügi planeerimine müük Qminder reklaam startup teenindus telemarketing tesla turundus turunduskanalid veebileht veebimajutus viirusturundus

Copyright INTERNET JA TURUNDUS 2025 | Development by Mooncat Consulting OÜ