Üks juhtivaid Eesti IT ettevõtteid reageeris 2008 aastal järjest süvenevale majandus- ja finantskriisile kiirelt ja targalt, ning ma arvan, et selle sammuga sai ta turul olulise konkurentsieelise.
Ühel hommikul, kui kogu äri- ning kontoriinimeste arvutiekraanidelt tulvas aina järgnevaid mustema stsenaariumiga tulevikuennustusi kutsuti kogu ettevõtte töötajaskond kokku: ettevõtte juhtidest osakondade juhtide, raamatupidajate, müügiinimeste, sekretäride, laotöötajate ja koristajateni välja. Ettevõtte juht rääkis lühidalt keerulistest aegadest, mis ettevõtet juba oluliselt puudutavad ning lähi- ja veidi kaugemas tulevikus veelgi rohkem mõjutavad ning märkis, et ettevõttel on ellujäämiseks kaks valikut: 1)koondada suurem osa inimesi ning efektiivistada tööd olemasolevatega või 2) jätkata sama suure töötajaskonnaga, kuid KÕIKIDEL – tegevjuhist puhastusteenindajateni alaneb töötasu 20%.
Sündis kollektiivne kokkulepe – mille võtsid vastu tippjuht ning koristaja koos ning ettevõte jätkas tegevust järgmisest päevast oluliselt suurema konkurentsieelisega. Palgatulude vähenemise kõrval sai kogu ettevõtte töötajaskond juurde meeskonnatunnet ühisest suurest otsusest, lojaalsust oma juhtide vastu ning motivatsiooni töötada ühtehoidvas meeskonnas. Kindlasti leidus kollektiivis ka selliseid, kes tundsid end nurkasurutuna, kuid üldises atmosfääris ei pääse nende hoiak mõjule. Pealegi ei ole virisejatel valikut – konkurendi juurde viiv uks on suletud – sest sealgi on aktuaalne kulude kokkuhoid, vähendamine ning töö efektiivistamine.
Lisaks palgakulude vähendamisele rõhutakse ettevõttes ka efektiivsele tööjaotusele – nii avatakse uusi esindusi, kuid ilma lisatööjõudu – kaupluse personali juurde värbamata. Kuidas see võimalik on? Küsi julgelt! Kui sul on oma näide praeguse keerulise aja ebapopulaarsetest otsustest või kuidas sina oma ettevõttes keerulistele aegadele vastu astud, siis palun lisa siia oma kommentaar!
Lisa kommentaar